Simmarrygg

Gårdagen var nog kanske sommarens bästa dag. Började klockan 9 i gymmet med ett pass som blev riktigt bra. Inte för att jag slog några pers eller så men jag kände mig överlag stark och körde på hela passet utan onödig "funderar tid". Ibland blir det ju så att man mellan setten bara far i väg i tankarna.

Efter gympasset åt jag lite mellis och tog på mig badkläderna och vilade mig lite ute i solen. Kände mig lite som en nunna då jag låg i min svarta baddräkt med ben bland alla mini-bikinis.
Paus mellan passen
Sedan dags att hoppa i bassängen som dagen till ära, sol och varmt som det var, var full med folk tror vi var 7 i min bana. Men det gjorde inte så mycket jag skulle bara nöta längder i traktorfart.

Totalt simmade jag 3km på 55min, så jag verkar hålla min traktortid mer eller mindre. Det var skönt att bara ligga och nöta och fokusera på tekniken. Har sett lite konstiga saker jag gör som måste fixas till. När man simmar i våtdräkt blir det lätt att man tappar benen för att man flyter så bra ändå, men utan måste benen vara med och det gäller att ha ett bra vattenläge med rumpan och inte hänga som en hängmatta, så ska höfterna också med. Jag tänkte att jag skulle vara som en penna i en pennvässare, huvudet inne i vässaren som skulle vara stilla och sedan kroppen som vrids i "en enhet".

Passet gav mig även en rikgit het simmarbränna... just snyggt till "en gång i livet" klänningen jag snart skall ha på mig.
Simmarrygg...

1 kommentar:

  1. Mycket snygg simmarrygg!!
    Jag har cykelbränna som jag gillar :)

    3km på 55 min är ju grymt!! Bra jobbat!

    SvaraRadera