Plötsligt händer det!

Plötsligt händer det!
Kom till jobbet i morse och det första som händer är att min hårddisk kraschar, bortom all räddning. Detta innebar en chans att jobba hemma under resten av dagen. Och jobbat har jag gjort, fast på Eriksdalsbadet.
Ja, den som hade gått hem och jobbat en solig dag som denna tar sitt jobb på för stort allvar och sin träning på för litet allvar...
Grymma intervaller idag, efter insim och teknik och sådant så körde jag 4x50m @1 min. Sedan körde jag 4x150 varannan 25 hård /25 lätt. Därefter drog det iväg igen med 8x50 @1min.
Alla gick på runt 45 sek igen. Väldigt nöjd med det även om det var mycket mjölksyra på 7an och 8an.

Det är kul för det första 4x50 tyckte jag var jätte jobbiga, vevade och vevade och det enda som hände var att jag blev anfådd. Under 8x50 så tänkte jag att jag ska vara stark och då fick jag verkligen till det. Rätt fart men mycket mindre anfåddhet. Det känns som om jag ännu är på väg framåt med simningen, det är kul.

Nåt annat som är skönt är att söndagar igen har fått bli långpass dag. Även denna söndag körde jag 70min och det kändes väldigt bra. Det som kändes bäst var att det inte kändes något i knäet! (peppa,peppar). Det blev strax över 12km och snittfarten blev exakt 6min/km som planerat. Körde en lite fartökning på slutet för att komma ifatt en tjej som legat framför hela tiden och även det kändes bra, kunde utan problem rulla upp i strax under 5 fart.

Fått lite frågor om mitt upplägg inför Lidingöloppet, det kommer ett inlägg om det snart.
Min favvo outfit. Byxor från Nike som verkligen håller på att fall ihop. Linne från Kari Traa och bästa kepsen från Nike. Skorna syns inte men det är från Montrail och håller också på att falla ihop.

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att du känner att simningen går framåt. Känslan av förbättring är grym!

    Ser fram emot Lidingöloppet-upplägget!
    Ska själv springa Risveden Terräng. Kortare, men mitt första terränglopp. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir mitt första terränglopp oxå!

      Radera
  2. Kul med simningen och att löpningen känns bättre! :)

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att höra om planen inför Lidingö. Vet inte själv vad jag ska satsa på för tid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet inte riktigt jag heller men runt 3 tim hoppas jag...

      Radera