På jakt efter den forna löpfornen

Jag är på jakt, på jakt efter den forna löpformen. Just nu är jag "hemma i byn" som det heter. Ska vara här på en veckas "semester" eller träningsläger. Har hunnit med några varv i skogen där jag sprungit mycket som liten. Någon hade gjort ett 7km terrängspår, nu snackar vi riktig terräng! Många Stockholmare tycker ju att extremen i Ursvik är terräng, i jämförelse med denna bana så är extremen lika mycket terräng som ett löpband. Här snackar vi helt obanat och bitvis myrmark. Sög ordentligt i benen. Efter två dagar på den banan blev det löp-paus idag, är lite trött i knäet. Istället tog jag första simpasset sedan Vansbro! Simning är verkligen underbart- faktiskt. Kan ni gissa vad jag tränade på? Japp, lokalisera mig och simma rakt. Även hunnit med ett pass på gymmet. Sa hu det- träningsläger Jag har en del bilder jag tänkte lägga upp men det vill sig inte riktigt...

1 kommentar:

  1. Härligt och vara hemma i byn!

    Visst är simning härligt! :)

    SvaraRadera