Allt har sin tid!

Tack för alla gratulationer på bloggen, mailen och Facebook. Jo, klart att jag är nöjd med tiden. Men som den sanna tävlingsmänniska man är så tänker man att tänk om- men OM finns inte.

Ungefär 2 veckor innan Vätterrundan fick jag ju bihåleinflammation, då hade jag ju inte riktigt tid att vila så att den försvann, så det blev penicillin. Var inte riktigt frisk efter Vättern (konstigt) men kände mig ändå ok och körde på med simningen och löpningen om än inte på det sätt som jag tänkt. Det slutade med vätska bakom trumhinnorna och penicillin. Hade ju inte tid att vila för det var ju Vansbro. I söndags hade jag galet ont i öronen och halsen efter loppet och ja det var inte jätte mycket bättre igår heller

Ja, att tävla och träna "inte helt frisk och på pencillin"  är ju inget jag skulle rekommendera till någon annan, man kan ju nästan dö! Ja, lite får man ju offra, eller hur?  Nej, skämt och sido allt har sin tid och den senaste månaden har det inte varit tid för att vila, det har varit tid för att träna. Men nu är det tid för att vila och bli helt frisk. Hela denna vecka är avsatt för vila. Träningskalendern gapar tomt faktiskt. Men suget finns där jag vill springa och galet nog så vill jag simma! Men allt har sin tid.
På fredag åker jag hem till byn. Min förhoppning är att vara helt frisk då för att under en vecka leva som ett proffs. Tänk er löpning i skogen och över myrar, simma i sjön och resten av tiden ligga i hammocken med en bok och bara ropa så kommer mamma, pappa och lillebror och servar mig med mat och dryck. (Man får väl drömma)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar