Anna Korsvik och Petter Northug gör gemensam sak

När jag kommer på något så orkar jag liksom inte fundera på det så mycket utan vill bara göra det direkt. Så under söndagen då det var både Vasaloppet och 5 milen på TV kom jag på att jag ska nog banne mig åka Vasaloppet. Min vän A hade dessutom lagt ut en sådan utmaning under torsdagen.

Så jag bestämde mig och anmälde mig och betalade – point of no return.
Dessutom ska ju den ultimata supermänniskan Petter Northug tydligen åka Vasaloppet 2012, alltså gör vi gemensam sak.

Finns ju vissa skillnader mellan mig och Northug, han äger ett par skidor, eller säkert flera par! Jag äger inga.

Skulle köpa ett par igår men när jag gick till min favorit träningsbutik Runner Store så hade de inga som passade mig. Gick till Alewalds och där gick det lite över styr. När säljaren börjar snacka vikten på skidorna för att förbättra mig med sekunder på Vasaloppet. Säljaren gick på och skidorna blev dyrare och dyrare. Jag blev hungrigare och varmare!

Min vän A (som är en bidragande orsak till detta dårskap) skulle också köpa skidor. Hon fick på nöten av säljaren för att hon ville ha varma pjäxor och äta apelsiner.

Så det blev inga skidor.

Tydligen skall det bli rea om någon vecka på skidor, så jag väntar. Annars får jag väl köpa den i november. Är kanske 2-3 veckor kvar av skidsäsongen här i Stockholm ändå.

För er som också gillar Northug så ska han vara med i Skavlan på fredag...

6 kommentarer:

  1. Galenskaperna äntligen avslöjade!! synd att jag inte är hemma då för jag hade oxå velat åka.. jäkla otur..;) Men desto mer krafter till marathon..

    SvaraRadera
  2. Hehe, du får väl ta lite ledigt.

    SvaraRadera
  3. I don't even know how I finished up here, however I assumed this publish used to be good. I don't recogniѕe who уou're however certainly you are going to a famous blogger if you happen to aren't
    already. Cheeгs!

    Fеel free to suгf tо my homeρаge ::
    rhinoplasty top surgeon

    SvaraRadera
  4. Sρot on ωith thiѕ write-uρ, I ѕeгiously bеliеѵе
    thаt thiѕ wеbsite needs much morе аttention.
    I'll probably be back again to see more, thanks for the info!

    Here is my webpage; rhinoplasty - -

    SvaraRadera
  5. Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend
    your site, how can i subscribe for a blog site? The account helped me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided
    bright clear idea

    Have a look at my webpage nummerupplysningen (http://sv.wikipedia.org)

    SvaraRadera
  6. Ӏ ԁon't even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

    Visit my web page :: free phone number search by name

    SvaraRadera