Bara älskar det

Ännu en semesterdag är avklarad eller vad man nu säger. Dagen har bjudit på mycket.
Det började med en gammal norsk goding "elghufs" alltså springa med stavar i backe. Myggen och bromsarna i skogen hjälpte till att hålla farten upp och såg också till att det inte blev någon vila. Dock ganska korta intervallet 10x2min. 

Därefter lite mat och vila och så iväg och simma. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag bara älskar det! Själva grejen av att man måste vara ett med sig själv. Det går liksom inte att försöka simma och samtidigt lösa  allehanda världsproblem eller fundera på vad man ska laga till middag. Man måste verkligen vara ett; andning, teknik, fokus. Blev inget längre pass kanske simmade 20 min utomhus så klart, men börjar nog snart få koll på lokaliseringen.
Mindfulness!
Kvällen bjöd på en sväng till gymmet, där kördes ett nytt styrkepass med egna kroppen, mycket core och stabilitet. Kändes lite mesigt först men nu känns det att jag jobbade på rätt så bra trots allt.
Och vet ni i morgon är det en ny semesterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar