Tjejproblem!

Detta inlägg kommer att handla om en massa tjejproblem eller vad vet jag det kanske är problem för killar också. Hur som, när man börjar träna eller börjar med nya sporter så kan man märka lite små grejer som man undrar om det ska vara så eller inte och lider andra av detta. Jag tycker själv att det pratas för lite om det, jag menar jag kan väl inte vara den enda som fått skavsår i underredet?

Så killar kan ju sluta läsa nu eller för all del läs och kom med era synpunkter.

Skavsår av sporttoppen och pulsbandet
Man måste ha en sporttopp som passar, det är A och O men en varm sommar dag så kan det skava ändå. Lösningen är Vaselin som du smörjer runt var vid resåren.

Skavsår och ömma bröstvårtor
Samma som tidigare en bra sporttopp och vaselin. Det kan även hjälpa att tejpa bröstvårtorna om det blir skav på dem.

Skavsår mellan skinkorna
Först, spring inte med stringtrosor. Det är inte gjorda för det ändamålet (haha). Bäst är att använda träningstrosor tycker man att det är dyrt så är bomullstrosor bäst. Föredrar själv lite boxer modell för att slippa att de åker in mellan skinkorna. Åter igen så kan man lägga lite vaselin.

Skavsår framtill
Trodde själv jag var ensam om detta men när du idrottar kan sömmen i trosan irritera framtill. Bästa är så klart trosor utan söm (rekommenderar Kari Traa men finns också på Stadium).

Ont i underredet när jag cyklar
Tjejer som cyklar sitter faktiskt direkt på sina känsliga områden och det är inte så konstigt att det gör ont. Bra trosor (utan söm) bra cykelbyxor och så en tjejsadel är lösningen på problemet. (och lite vaselin)

Triathleten Vilma upplyster också om att man inte ska ha trosor i cykelbyxorna för det är de som ger skavsår.  Känns naket men...vad för man inte för sporten?

Jag blir så kissnödig när jag har på våtdräkten
Det finns två sorters simmare: de som kissar i våtdräkten och de som ljuger och säger att de inte kissar i våtdräkten. Gäller ju främst vid simning utomhus förstås…


Har du stött på fler problem som du har lösningar på?

11 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg.
    Här skall det inhandlas vaselin kan jag lova.

    SvaraRadera
  2. Länkade till detta inlägget hos mig :)

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg! Fast måste tillägga att man ju inte ska ha underbyxor under cykelbyxorna, det är som att be om skavsår... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet... men känns lite naket utan. Får testa...

      Radera
    2. Tyckte också det i början men insåg sedan hur mycket skönare det är :) Nu skrev jag ett inlägg om detta som jag tänkt länge att jag ska skriva (du är inte ensam om att köra med underkläder av de cyklister jag träffat på :)), men idén väcktes igen när jag läst ditt inlägg :)

      Radera
  4. Jag tränar spinning ca 4 dagar i veckan och ja, det är inte så skönt för oss tjejer med dedär sadlarna haha! Det har blivit bättre för mig när jag köpte nya träningsbyxor :) Bra inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Lycka till med din kamp

      Radera
  5. Kör alltid utan kalsonger under cykelbyxan, även under korta löptights för att slippa skav. Med vänlig hälsning, Niclas

    SvaraRadera