Ibland är jag verkligen norrlänning

Majoriteten av det svenska folket har semester nu, jag är inte en av dem. Jag har aldrig i mitt liv haft sommarsemester förrutom den sommaren när jag och sambon åkte till Grekland för att lära oss vindsurfa men då hade jag ju inget jobb heller. Alltså sitter jag inne dagarna i ändå och knapprar på dator och längtar efter att få komma ut i solen.
Gårdagen var inget undantag, jag såg verkligen framemot att simma i ute bassängen efter jobbet, men det var framtills att jag kom till badet och möttes av detta:
För mycket folk för en norrlänning.
I banan var det inte mindre än 7 personer och jag hade intervallpass. För att inte tala om alla människor som var överallt, ja ibland är jag verkligen norrlänning och vill ha lugnt och ro. Så jag tog min badmössa och gick in. Där fick jag en helt egen bana efter att ha skrämt bort en bröstsimmare. Vad är solenstrålar som värmer ens rygg mot en egen bana? Förresten vem vill ha extra värme när man kör intervaller, jag är nog varm ändå...

Passet var:
200 insim
4x50 teknik
4x50 @1min ( Tog alla omkring 45sek, snabbaste 42 långsammaste 46 att jämföra med sista passet innan Vansbro då snittet var 50 rätt precis)
4x100 Fart 1-4
4x50 paddlar
10min traktor simning.

Ikväll är det löpning... fartlek tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar