Sociallöpning?

Jag gillar egentligen inte sociallöpning, en löpare är själv, inte i lag utan och hafsar sig ensam igenom ur och skur. Vissa använder tydligen MP3 vilket jag tycker är lite att förstöra glädjen...

Men ibland så kommer ja på att jag ska bli social och då springer jag med andra.
Fick hybris i helgen och anmälde mig till att träna med Markus Torgneby, ni vet han som bosatte sig i en koja i skogen och bara sprang. Hur som ska jag vara med på ett träningspass med honom torsdagmorgon. Fokus kommer att vara på löpskola och olika typer av intervaller.

På lördag är det sedan dags att vara social igen då är det två tjejer som ska springa en halvmara runt Djurgården, blir 3 varv med fika emellan. Ett bra sätt att träffa andra som springer och om du aldrig sprungit så långt innan då är det ett perfekt tillfälle att göra det tror jag. Tempot kommer ligga kring 6-6.30 och även fikapauser är utlovade. Mer info hittar du hos dem.

Om du vill springa längre så kan du möta upp mig på Söder innan, jag siktar på 30km någonting. Skriv en kommentar i så fall så jag vet om fler vill sluta upp från söder. Man ska träffas 10.30 vid Djurgårdsbron så vi ses vid Liljeholmsbron vid 9.30.

3 kommentarer:

  1. Vad kul det ska bli på lördag! Synd bara att jag är lite småförkyld och syrran har fått löparförbud. Men vi blir nog ett trevligt gäng ändå :) Får fundera lite på att komma och möta dig vid liljeholmsbron, bor i Hägersten så det är ju ändå "på vägen"

    SvaraRadera
  2. Bor i Aspudden så då kan vi slå följe ännu längre!

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag får ta kollektivtrafiken till djurgården direkt! Tror inte att jag är i form att springa längre än en halvmara... Kul att du bor i Aspudden, det gör jag också :)

    SvaraRadera