En fråga om samvete...

Gårdagens magsjuka var rätt snabbt över, kunde äta redan igår och känner mig pigg och kry idag, sov dock kanske 15 timmar i går. Kanske var jag bara trött och min kropp använde någon form av megafon för att tala om det...


I morse var jag hos Martin på Accessrehab, det är liksom hat-kärlek. Jag vet att det kommer göra så ont, så ont men att jag senare känner mig som en ny människa. Har känt mig lite sne och stel i ryggen och haft lite ont i rumpan. Och visst var jag både stel och sne:

Höger ben kortare än vänster

Höften aningen vriden

Huvet satt tydligen inte heller helt rätt

Låsning i bröstryggen

Jäkligt öm i rumpan.


Efter att ha blivit ut knäckt fick jag välja mellan nålar eller armbåge i rumpan, pest eller kolera. Frågade vad hans samvete sa, dum fråga han har inget... Fick både armbåge och nålar. Sedan fick jag tårka bort krokodiltårarna.


Blir vilodag i dag med i morgon är det långpass 10.30 möts ett gäng vid Djurgården och springer 3 varv (21km) fika är utlovat efter 2 varv. Jag startar hemma och om någon vill möta upp mig så passerar jag Liljeholmsbron vid 9.30 därifrån är det ca 7km till Djurgårdsbron. Det blir lugnt tempo, typ 6-fart. Alla som vill får hänga med. Kommer bli kul...

Ska du springa långt är det bra att ladda med bra mat. Dagens lunch: Köttbullar med cous-cous- sallad (paprika, lime, rödlök, fetaost) samt spenat, tomat och gurka för rätt crisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar