Kung Bore har dragit till Thailand

Så nu vet ni varför vi inte fått snö än, kung Bore hänger på beachen, dricker Strawberry daiquari och kollar Thaiboxning.


Många är vi som väntar på snön, om jag fortsatt att bara försöka bli löpare och inte blandat in min 30-års kris och Vasaloppet hade jag varit överlycklig över att snön inte kommit. Snö och isfritt gör att även de snabba passen går att köra ute utan risk att bryta både händer och fötter. Men nu ska jag ju åka Vasaloppet och jag behöver träning på snö!

I helgen preparerade jag mina skidor så att de ska tåla att stå i förådet ett tag, finns ett snöläger inplanerat i början av december i Sälen men det får vi se vad det blir av. Sedan är det 10 dagar uppe i metropolen Junosuando i årsskiftet om de har snö, annars flyttar lägret än mer norr över till Finland i jakten på snö. Det gäller att vara flexibel.
I brist på snö får man bonda med skidorna på andra sätt.


De planerade 13+10x100m igår blev 14+10x100. Ansträngde mig för att hålla 5.30 men det gick inte benen ville springa i 5-fart så då fick dom det, man ska inte vara så hård alltid. Ikväll väntar rullskidor och stakintervaller. Det blir fest!



2 kommentarer:

  1. Hejsan! Kul och intressant att läsa om din satsning på en svensk klassiker! Massor med lycka till! Mvh en fd elitsatsande längdskidåkerska som också gillar att springa :-) .

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid. Har du några tips att dela med dig av? ;)

    SvaraRadera