30km med julmust

Running Sisters hade idag bjudit in till 21km runt Djurgården, jag gjorde ett tappert försök att locka med mig någon på 30km, vilket inte gick något vidare.

Startade hemma och hade redan fått ihop 9km när jag mötte upp de andra vid Djurgårdsbron. Det var ingen tvekan om vilka som skulle med och alla var riktigt glada och solen sken (själv hade jag varit gladare om det inte varit snö). Många hade skulle gå för distanspers idag, så det var spännande.


Här ska distansrekord slås!


Vi körde en runda som var 7km, blev lite uppdelade grupper så alla kunde ligga i sitt eget tempo. Jag hittade några jämlikar och vi låg i 5.30 tempo för det mesta även om det glömdes av bitvis och vi ökade. Dessa ökningar kommer alltid när man kommer in på någon intressant diskussion, som om olika typer av skor och även taktik inför Vasan.


Efter dryga två varv, 14km eller 21 för mig så tog vi en fika på Systrarna Helene och Voiltare. Ett mysigt fik som jag inte tidigare sett. Blev himla sugen på julmust så det blev julmust och chokladboll för mig. Ångrade dock julmusten rätt snabbt när vi började springa och jag fick kolsyra bubblor i magen. Synd att man inte är jätte sugen när man springer.

Fikapaus...

Efter sista varvet så hade jag 29km, jäkligt störig så vi sprang till Östermalms t-bana, då var de några som gärna ville ha 20km prick eftersom de valt ett kortare varv på Djurgården så jag hängde på ett varv runt kvarteret men totalt blev det 30km på 2.55, vilket jag tycker är bra med tanke på att jag bablade hela vägen i princip utom de första 9 när jag var själv.


Börjar tydligen fastna för detta med sociallöpning..
Vi som var kvar till sist, ett nytt pers i gruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar