Du ser ut som om du gör detta på riktigt

Ligger utslagen på mattan när jag hör: - du tjejen! Det ser ut som du gör detta på riktigt.
Gör vad, undrar jag?
Ja, jag såg dig på löpbandet du ser ju inte ut som alla andra här, du är ju vältränad på riktigt!
Tur att jag redan var röd i ansiktet för det var nog en av de finaste komplimanger jag fått!

Hade just avslutat intervallpasset 4x4 min på 90-95 % av max. Under uppvärmningen kände jag backintervallern i benen och undrade om detta var en så bra idé. Benen var tunga, lösningen blev att öka lutningen till 3 grader för att sedan, när det var dags att jobba minska till 1,5, som ju är obligatoriskt på bandet. Resultatet blev lätta ben, iallafall de första 4min. Sen var det vilja eller sisu som man säger hemma i byn.

Idag känner jag av min kropp, ont och öm, tur att det är vilodag. Synd att jag jobbar på mässa idag och måste stå hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar