Snälla rara...

Idag var det första riktiga Vasaloppsträningspasset inpalnerat, eller iallfall ett känna på riktiga Vasaloppsträningenpass. 90min rullskidor och sedan ett sådant där snabbt triathlon byte till löpning och så 90 min löpning.

Planen var ju enkel men logistiken kring det hela är inte fullt så enkel, det går inte rikgit att åka rullskidor i området där jag bor, inte i 90 min iallfall. Ekerö är ju absoluta favvo platsen för rullskidor, men vad skulle jag göra av skidorna när jag hade bytt till löpning?

Lade fram förslaget att sambon ju kunde åka ut till Ekerö och möta mig när jag åkt 90min och ta skidorna och då samtidigt lämna löpskorna. Han föll inte riktigt för snälla rara så jag fick förklara att om jag kunde köra detta 3 timmars pass på ett bra sätt så skulle det ju faktiskt resultera i att jag åkte Vasaloppet snabbare. Vilket skulle vara till hans fördel eftersom han då inte behövde stå ute och frysa och heja på mig lika länge som om jag inte gjorde detta 3 timmars pass. Han köpte det.

Gick bra körde 90min, nästan 18 km byte till löpskor och tog en nötcreme. Det kändes jäkligt konstigt att springa, helt snurrig de första kilometrarna men sedan släpte det. Hade svårt att hålla nere farten och låg ibland i 5-fart när jag borde ligga i 6-fart. Men exakt 90min senare var jag hemma. Och hade avklarat 3 tim träning, med en snittpuls på 70% av max.

Börjar också bli bättre på detta bloggfotande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar