Adventslunken som slutade på motorvägen

Rent träningsmässigt har detta varit en mindre bra helg. Det långa rullskidspasset i lördags slutade innan det knappt hunnit börja.


Hade bestämt för att testa nya vägar och begav mig ut mot Älta, tänkte att jag skulle ta den vägen och bort till Farsta. Jag trodde jag hittade i området men tjii där fick jag. Gick bra till en början men sedan kom jag in i Älta och då var det mer övergångställen och trotoarer än advetsljusstakar i fönstrena. Körde bort mot Flaten och jag vet inte riktigt hur det gick till men plötsligt så swischar jag ner för en backe utan att tänka nämnvärt på vad jag sysslar med och så befinner jag mig på motorvägen bort mot Haninge. När jag upptäckte det lilla missödet så kan jag säga att jag aldrig kört så snabbt upp för och sånna där motorvägs påfarter/avfarter är himla branta!


Så om ni var ute i trafiken och på radio fick höra om ett märkligt fenomen som färdades snabbt som attan mot trafiken så var det bara jag.


Missöde två begicks när jag sedan bestämde mig för att köra bort mot Slussen för att åka hem och tajmade precis när Finlandsfärjan kom in. Många dåliga val sabbade hela mitt lördagspass, var måttligt glad och upprymd när jag kom hem.


Gårdagens löplångpass gick bättre, hade ägnat hela morgonen åt att baka och laga mat för att sedan ha gäster över på adventsfika. Mötte upp fröken Gunde vid Hornstull och vi skulle köra något som var 22-25km. Började med Årstaviken runt och sedan ett var runt södermalm innan jag sprang sista biten hem och mitt sälskap hämtade sin väska och mötte upp hemma hos mig. Var ett skönt långpass, gick i lugnt tempo och jag fick ur mig lite av den irritationen som de dumma vägvalen i lördags gett mig blev 25km tillslut.

Mamma och pappa skickade en adventshälsning och lovade att jag inte behövde ta med rullskidorna hem över jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar