After work på Hammarbybacken

Idag var det typ halvdag på jobbet och vädret här i den Kungliga huvudstaden var sol. Jag reflekterade över att de flesta tycker att detta var som upplagt för After work och rosévin, men jag tycker att detta är perfekt läge för backintervaller!




Körde som var uppvärmningsjogg i 4 km för att ta mig till Hammarbybacken. Jag tycker det är väldigt viktigt att vara ordentligt uppvärmd inför backintervaller, annars kan jag vara lite små varm men ska man köra backe ska kroppen vara igång.


Upplägget var 6x3min med full fart ner. Tillskillnad från sist när jag körde på tid ner så eftersträvade jag bara att snabbt ta mig ner och där dirket vända och springa upp. Tiden var egentligen inte så viktigt eftersom jag aldrig skulle vänt innan toppen. Där efter körde jag 40sekunder snabbt uppför och 20sekunder nedför x 4. Kände mig inte riktigt klar därefter heller så det blev lite löpskola.


Det var ganska jobbigt faktiskt, när jag var på 4 varvet till toppen så tog det emot i benen och då tänkte jag att jag var ett lejon, ett stort muskulöst lejon som i lugnt men bestämd takt tog sig uppåt. När jag för några år sedan besteg Kilimanjaro "The roof of Africa" som är 5892m så tänkte jag ofta att jag var ett lejon. Ibland kunde jag nästan känna hur rörelsemönstret till och med ändrades.


När jag sedan satte mig i gräset och stretchade så tänkte jag: Detta är riktigt härlig After work! Benen pumpar, jag känner att jag jobbat, solen skiner men Puckon i väskan var fortfarande kall!

Ser det inte skönt ut?

1 kommentar:

  1. Whats up! You some type of skilled? Nice message. Can you inform me the way to subscribe your blog?


    Feel free to visit my weblog :: having trouble getting pregnant with second baby

    SvaraRadera