Egentligen är jag faktiskt inte sjuk

Alla olyckskorpar skrattar sig hesa och alla för jag har tappat rösten. Är egentligen inte alls sjuk som alla tror bara det att jag inte har någon röst. Okej, kanske hade lite ont i halsen i måndags men det har jag inte nu, inte några andra sjukdomssymptom heller.

Dessutom tappar jag rösten lika lätt som andra slarvar bort sina paraplyn, detta efter en lång vistelse i Kenya och Tanzania där jag tydligen fick någon stämbandsinflamation, så nu räcker det med att man måste prata högt under några timmar så är det kört. Fredag- koncernfest och söndag-möhippa. Hade fått vilken röst som helst att svika.

Typiskt nog skulle Jessica också komma på besök igår och vi skulle köra hårdträning. Med risk att jag skulle göra alla olyckskorpar till viljes så körde vi lite lugnare inne på gymmet istället. Körde bra övningar: utfall, borsovhopp (grym övning för löpare) chins, bänkpress, triceps för skidåkare, exentriska biceps curl....

Så kul att träna med någon som inte är rädd att ta i och som pushar sig själv och mig, även om jag fick hålla igen lite. Men attans hon spöade mig i chins, får ju inte hända igen, bara att börja träna på dem igen. Kom överens om att vi hade varit sjukt vältränade om vi bott i samma stad.



Så här tar man i när man tränar med Jessica…
Sedan gick vi till ett kaffe på Drottninggatan och köpte typ de fetaste bakelserna de hade och varsin cappucino, klagade lite på folk som inte ens kan få i sig en hel bakelse utan att bli så mätta. Men detta mashmallow, peanut, chocolate grejer var nog på gränsen till vad som är möjligt.


Jessica kolhydratladdar



Jag med fetting bakelsen

Himla fin dag i alla fall.

Så sitter jag hemma i all tysthet och funderar på livet, fick nyhetsbrev från Addnature där denna produkt fanns med. GoGirl är en kisstratt för tjejer som har slogan ”don't take life sitting down”’ Någon som testat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar