Blopp, blopp, krasch så for hjulet på skidan

Härlig långhelg, mycket träning inplanerad. Det började bra fram tills idag.


Dagens löppass gick bra, upplägget var 4km upp jogg i distansfart, följt av 6km i snabb distansfart och sedan 4 km ned jogg. Det var riktigt jäkla varmt och jag var glad att jag tog det stora vätskebältet. Efter att ha kört mina nästan alla mina 6km i skogen vid Årstaviken, i riktigt kuperad terräng tog jag Tantolunden hem och där var det sidvind som gjorde att man fick jobba lika mycket på att komma fram som på att inte springa åt sidan.


Snabb dusch hemma och lunch sedan iväg mot Drottningholm, det är nu bakslaget kommer. Jag ska eller skulle vara med på en riktig rullskidsträning på tisdag så jag ville slipa formen lite. Har känt att det är något konstigt med det ena fram hjulet. Kände att jag hade dålig balans, så plötsligt...

Blopp, blopp,krasch! Så for fram hjulet på skidan av.


Tur att det var i en uppförsbacke. Skamsen försökte jag skruva fast hjulet igen men hela kullagret hade rasat ut, ni vet en massa sånna små kulor över hela marken.


Besviken och skamsen fick jag ta av skidorna och gå tillbaka till Drottningholm, ca 2km med skidor och stavar i handen och hjälm på huvet.


Jävligt besviken! Där väntade sambon på en filt med vanilj gifflar så jag tröst åt lite och sedan spelade vi strandtennis. är ännu rikigt arg på det förbaskade skidorna, hoppas Alewalds har öppet i morgon för jag ska baske mig ha ett nytt hjul!


Så har nöjd såg jag ut innan jag åkte iväg på vad som skulle bli 10km rullskidor och slutade med 2km + 2km stavgång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar