En svullen och ömmande vad

Det har nog inte gått någon omärkt förbi att jag råkade ut för en olycka på rullskidorna i lördags, även om det inte var någon jätte krasch så tror jag att jag sträckte till vaden lite. Kände inte så mycket just då så enligt plan så spöade jag sambon i strandtennis efteråt.

På söndagen var det långpass. Långpass under "lätt vecka" var 22km. Under passet reflekterade jag återigen över att mina långpass går för fort. 5.20 är inte rätt tempo för långpass, inte för mina iallfalla. Resultatet blir så klart att jag blir sliten och har svårt att hålla ett högre tempo på de passen där ett högre tempo ska hållas. Så med mycket nöd och näppe så fick jag ner farten till att hamna på medel 5.50 ungefär. Har dock lite problem med att jag envisas med att hålla samma fart oavsett terräng. Vilket så klart också resulterar i mjölksyra. Ytterliggare ett problem är också att jag är en sådan där som måste springa om löparen framför, har inga problem med att bli omsprungen (man vänjer sig liksom) men om jag kommer ikapp någon så måste jag springa om, kanske är det kopplat till att jag själv blir omsprungen?
Men som ni ser är det många punkter att reflektera över och jobba med.

Efter långpasset kändes allt bra, men senare på kvällen fick jag mer och mer känningar i vaden och knäet, där jag slog mig på rullskidsfärden, nu har jag ont på riktigt!
Kan det vara en sträkning? en inflamation?

Äter voltaren och smörjer med Voltaren salva. Vilade från löpningen igår och körde på gymmet, vågar inte springa idag heller och skidorna är på lagning så det blir kondition på gymmet. Vad tror ni om 1 timme rodd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar