Jag är så jäkla duktig

Ja, så får man faktiskt säga!

Varför? undrar ni då.

Jo, jag är så jäkla duktig för att jag inte sprungit med min onda vad. Vilat?

Nej, man ska inte överdriva, men jag har kört alternativträning som inte påfrestar vaden.



I måndags exempelvis så körde jag styrketräning för överkroppen. I går så körde jag kondition fast jag inte sprang. Jag värmde upp 5 minuter på rodden. Sedan körde jag roddintervaller, 2 minuter hårt och snabbt och 1 minut långsamt x 5 varv.

Rodd är nog himla bra med tanke på min kommande skidåkar karriär, man känner verkligen att man jobbar med rygg och axlar.

Därefter körde jag samma upplägg på motionscykel, kändes inget i vaden. Avslutade med att köra "stakning" med gummiband. körde 5x50st.



Jag är också den första att erkänna att jag inte är snygg när jag tränar men måste faktiskt få ge mig själv lite mer beröm för denna matchning! Vad tycker ni? Rosa är en underskattad färg.



Vill dela med mig av lite andra bilder som denna. Vin i portionsförpackning!




Dessutom gick jag förbi detta igår, "Allt blir lättare om man skrattar" det bästa är att det står högst upp på backen när man går hem till oss, denna backe är rätt jobbig faktiskt. Vår granne tycker inte att hon behöver träna för att hon går upp och ner där någon gång om dagen.


Ikväll ska jag lyssna på Miranda Kvist, duktig och inspirerande löpare som springer alla distanser från Ultra till 10km. Hon ska prata på Alewaldas så om någon annan av er ska dit och ni ser mig kan ni inte komma och säga hej, vore kul!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar