Alternativ träning

Påtvingad vila är tid för reflexion kan man säga. Min vår har inte direkt gått smärtfritt otaliga förkylningar, magsjuka, ryggskott… Nu är jag ju inte riktigt sjuk, bara det att rösten ersatts med en irriterande hosta.

Som ni vet har jag ju börjat försöka lära mig åka rullskidor, hittat en klubb jag tänkt mig träna med men så flyger hjulet av skidan och då missar jag en tisdag och så kommer tisdagen efter och då är jag utan röst men med hosta så nästa tisdag då banne mig ska jag ut och träna med dem. Hoppas kunna öva lite mer här runt huset i helgen.

Här är en film från klubben som jag ska börja köra med. Ser härligt ut.

Igår var jag också och gjorde brorsan en tjänst och hämtade ut hans Stockholm triathlon tävlingslinne borta vid Eriksdalsbadet. De hade öppnat utomhus bassängen, säkert för länge sedan men nu såg jag alla som paddlade på ute i solen. Kom funderingen att kanske skulle man försöka simma lite mer. Jag tror jag skulle bli bra på att simma om jag gav det lite tid och träning.

Kanske bra för kroppen och knoppen att köra mer alternativträning? Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar