10 snabba

Jag är ledig idag, måste säga att det är skönt faktiskt. Man kan stiga upp vid 06, ta en jogging tur, tvätta alla träningskläder och sedan dra till gymmet och vara klar vid 12, alltså lagom tills att det blivit som varmast.



Denna vecka är det lätt träningsvecka, så igår var det "bara" 10km tempo på schemat. Tempopassen håller jag omkring 30sek snabbare än långdistansfart så igår låg jag i 5:10-fart ungefär. Tyvärr gjorde jag ett dåligt vägval som resulterade i 4km uppförsbacke och inte lite uppför heller. Utan ganska långt och brant. Försökte hålla tempot men det gick ju inte så utan gav mjölksyra, kände att onsdagens After work på Hammarbybacken satt kvar i benen. Men ändå nöjd med att resterande 6km gick i ett bra tempo sista kilomtern låg jag i 4.40-fart. Då undrar jag, vad har hänt? har jag börjat blir snabbare och uthålligare? Tycks inte bättre!


Min mamma blev intervjuad för ett tag sedan, hon har varit en av de drivande bakom att fixa maskiner till gymmet hemma i byn. Det är skönt att träna på gymmet hemma i byn, det är liksom back to basic på riktigt.


Här är min lilla mamma, vi ska springa Tjejmilen tillsammans, hon har sprungit två gånger själv och alltid tjatat på att jag ska springa med. I år hade jag en svag stund när jag var i ryggläge tack vare ryggskottet så nu är vi anmälda. I morsdags present från mig fick hon ett träningsprogram som ska ta henne under timmen på milen lagsom tills det är dags.


Mamma tränar inför Tjejmilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar