Stick to the plan Stan

Det känns inte alltid så kul, men det är när det inte känns så jätte kul som det bara är att hålla sig till planen och inte tänka så mycket. Som i morse klockan ringer 05:00, det är 10 grader och regn ute planen är att simma- ute. Jag tänker inte jag äter min frukost tar min färdig packade väska och åker iväg. Sätter ingen värdering i att jag behöver stänga jackan, det är som det är.

Blir lite kyckligskinn på benen när jag går den ändå korta vägen ute från omklädningsrummet till bassängen. Passet för dagen är 10 min uppvärmning med fokus på teknik. Sedan följer 4X8min där varje 8 min är uppdelat i 200m intervaller med 10 sek vila mellan varje 200. Det gäller att hålla huvet sysselsatt.

Det enda jag reflekterar över under hela passet är att min höger arm ibland har en tendens till att bli lite apatisk, den jobbar inte genom hela armtaget. Varför gör den så? Annars håller jag mig till planen. Tänker inte på att det liksom rycker upp ur vattnet i den kalla morgonluften…

Annars är detta en lurig vecka, känner att kroppen behöver vila efter träningslägret samtidigt som jag känner att jag behöver köra lite extra fart träning inför Vasastafetten nästa helg. Blir lite lugnt nu i veckan löpning i tisdags återhämtning 60min, gymmet igår (skönt att lyfta lite skrot) simmat idag, egentligen plan att springa ikväll en liten kortis men jag ska till naprapaten vid lunch så få se vad han gör. Fredag blir snabbdistans, lördag blir lite intervaller och söndag långpass. Det är planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar