Simmade som en demon

Premiär för inne bassängen. Möttes av skylten 50m bassängen simmas i 25m banor. Klockan för tidigt på morgonen så orsakade detta en del bekymmer i mitt huvud, men jag fattade tillslut vad det var som menades.
Det kändes konstigt att simma 25m bana hann precis få upp farten när man var i kaklet. Simmande dock som en demon. På något sätt så stämde allt i morse, benen, andningen och ja till och med högerarmen var med.

Passet jag körde var följande.
10min pyramid 50-100-150-150-100-50 med 10 sek vila mellan varje.
4x400m med 30 sek vila mellan varje 400m.

Detta är tydligen det pass som fick super triathleten Gordo att gå från att inte klara 3000m till att göra 3000m på 50min!

Verkar ha bra flyt nu för jag sprang 3x10 tröskel, eller snarare tävlingsfart på 10km, igår på löpband så man ska väl ta lättheten i benen med en nya salt. Det braiga med löpband är att man bara behöver springa inte tänka på att hålla farten, höll därför super jämna 4.35 tempo förutom på sista 10 min där jag ökade och körde på 4.20-tempo. Jag bara flög fram lätt som en fågel, kanske är så när man sprungit över stock och sten de senaste passen.

Vill bara meddela att jag känner mig stark. Så om några dagar så kommer jag nog meddela att jag är dunderförkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar