En sönder stressad höft?

I går var jag hos naprapaten -igen. Min höft är liksom inte bra, jag kan inte heller säga exakt var det gör ont någonstans där inne och på de flesta ställen han trycker på. Känslan är mer och mer hopplös. När jag var där förra veckan trodde han inte att jag skulle klara träningslägret och tyckte nog egentligen inte att jag skulle åka. Fick förklara att de ju inte var ett alternativ. Fick ju knappt några känningar i höften alls under hela lägret. Men bara behöver sätta foten på kontoret när smärtan kommer.

När jag berättade detta fick jag rådet att säga upp mig från jobbet och bara träna. Det är en bra naprapat jag har.

Nu ska jag på röntgen för att utesluta att det är någon form av stressfraktur i höften, vilket jag inte tror det är. Tyckte det kändes dumt att påfresta höften i onödan igår så jag körde axlar, mage och lite special höft/ben övningar på gymmet istället. Ibland får man tänka om helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar