Svettig mångstrukturerad fartlek och stora framgångar

Att få in all träning man vill genomföra kväver ibland mycket planering. Jag tycker själv inte särskilt mycket om lunchträning eftersom jag känner mig extremt stressad av att träna på lunchen och jag tycker inte om att äta vid skrivbordet, eller snarare jag vägar äta vid skrivbordet.


Både idag och igår fick det dock bli lunchträning. Igår ben på gymmet och idag 10km fartlek. Det var ett par väldigt trötta ben som gav sig ut för att leka på Djurgården. 2km fick gå till uppvärmning därefter blev det en mång strukturerad fartlek. Lade mig på ca 5.10 tempo som utgångspunkt och därifrån ökade jag och ibland sänkte jag farten började med att köra så snabbat att jag fick upp pulsen ordentligt över 90% av max ett tag för att sedan falla tillbaka i 5.10 fart tills pulsen gått ner till omkring 70%. När inte var kul längre så körde jag ruscher under verserna på låtarna som kom i MP3. Sedan tyckte jag att de blev lite enformigt och körde då 10x100m ruscher med 50m jogg emellan.


Som ni kan se blev jag svettig!
Måste också rapportera stora framgångar med mitt rullskidsåkande. Gårdagskvällen bjöd nämligen på 8km rullskidor och jag höll ett ryssligt tempo vågade också åka ner för alla backar utom en med många kurvor men det tar jag nästa gång. Nu när man blivit lite bättre så märker jag också av att jag får slita mycket för lite fart så kanske är det dags att byta till snabbare hjul.


Kolla in mina snabba solbrillor!

Dom kommer från Sportoptik och är riktigt bra, står stort Sportoptik på dem så jag fick dem gratis tror det kostar ca 600kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar