Härliga semester!

Har beklagat mig för att jag inte får någon semester i sommar, inte för att jag någonsin haft semester på sommaren men just i år känns det extra jobbigt, kanske är det åldern.
En klok(?) vän till mig sade då: Anna semester är inte något man får det är något man tar!

Så idag tar jag semester. Började dagen med sovmorgon, istället för att klockan ringde 05:00 så ringde den 05:15, härligt. Gick (läs sprang) ner till poolen (tog t-banan till Eriksdalsbadet) utan någon nämnvärd plan så simmade jag 1,7 km på 45 min inklusive insim och avbad. Helt okej för att vara på semestern.

Därefter gjorde jag som man gör på semestern, åt onyttigt! Stannade på Espresso House och tog en klassikerfrukost, cappucino, apelsin och jordgubbsjuice till och med med scones med sylt. Njöt av min semester och tittade på alla stackare som inte har semester och stressade till jobbet.

Semester frulle!
Njuter av en semester kaffe och tittar på alla som jäktar till jobbet och inte har semester!



Nu vilar jag i hängmatten (läs sitter på kontoret) fram till eftermiddagen när det är mindre soligt och hett (läs slutat jobba) då ska jag riva av några återhämtningsintervaller. Skönt med semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar