2 nötcrém och en flaska sportdryck

21km, exakt 1tim och 50 min piiipp. Det var slutet på mitt 2 veckor långa träningsläger. Inför det sista passet fanns inga som helst förhoppningar, ta mig typ 20km. Förrutom att jag kört hårt i 2 veckor så hade jag sista dagarna fått för lite sömn och en förbannad pizza kvällen innan gjorde att min kropp inte var på topp direkt. Energin var så låg när jag skulle ut att jag till och med tog med 2st nötcrém och sportdryck för 20km! Behövde dock inte något av det, jag lät benen bestämma och skrämdes när de ville gå under 5-fart i terrängen vid Årstaviken,tänkte jaja låt de gå så länge det går. För andra är detta knappast något att orda om, men för mig är det det. Jag var inte ens trött, hade inte ens börjar pressa när jag kom fram till målet på Sats Regeringsgatan. För mindre än ett halvår sedan mådde jag dåligt när jag sprungit 20km nu duschade jag och sedan gick vi på stan, efter att jag ätit så klart!

Träningslägret i övrigt då.
Distans: ca 13-14 mil löpning
Fördelning av pass: 1 långpass och massor av olika intervaller.
Alternativträning: 4 gympass, 20km rullskidor, 4-5km simning

Vad var bra?
- Testat nya typer av intervaller och hittat nya favorieter
- Passat på att köra verkligen korta intervaller på ca 20sek men också längre intervaller som Olgor.
- Kunnat äta mycket vilket gjort att jag kännt mig pigg och laddad
- Mycket smart att boka in naprapt tid i slutet av träningslägret.
- Bra planering av passen

Lärdomar
- Dumt att planera in lägret under de 2 veckorna jag visste att jag skulle ha besök
- För lite sömn totalt sett gjorde mig grinig

Nu forsätter livet som vanligt då, men nya lärdomar.

1 kommentar:

  1. Vad snabb du är!! Bra jobbat! Nästa år ska jag utmana dig på riktigt;)/ Colombianen

    SvaraRadera