Bestulen!

1000- ingar, jag ogillar 1000-ingar. Jag gillar Olgor för då vet man att det ska vara och kommer att vara grisigt, 1000-ingar ska man liksom bara klara för det är inte längre än från grusplan till sjön där jag kör mina 1000-ingar.



Har inte kört 1000-ingar på ett tag men igår stod det alltså 6x1000m + 4x400m på schemat. Det hade hunnit bli riktigt varmt innan jag var hemma och ombytt. Benen var tunga trots att jag bara kört överkropp på morgonens gympass. Värmde upp och körde lite löpskola och gömde sedan i vanlig ordning mitt vätskebälte bakom en sten i skogen.


Det var alltså inte snabba 1000-ingar jag planerade utan målet var att inte få mjölksyra men ändå kunna klara att höja farten lite på varje intervall. Tröskelfart helt enkelt. Med facit i hand kunde jag kört lite hårdare.. Planen var nu start på 4.45

Sagt och gjort exakt 4.45

2a: 4.40

3e: 4.38

4e: 4.35


Tänkte: VATTEN GE MIG VATTEN och kom fram till mitt ställe och gissa vad mitt bälte var borta! Letade överallt men det var borta, så klart blev jag sjukt ofokuserad och extremt törstig anklagade en stackars gammal man för att ha tagit det, eller ja stoppade ner huvet i hans påse för att se att han inte tagit det snarare. Övervägde att lägga ner. Men så tänkte jag på gårdagens pepp talk.


5e: 3:50 ( snacka jag var arg) Och när jag kommer där i vindens hastigthet så ser jag mitt vätskebälte cyklandes framför mig! Jag blev så snabb att Mr Bolt skulle sett ut som en staty i jämförelse. Fick fatt mitt bälte, blev inte arg på tjuven han hade det nog inte så gott ställt och kunde inte veta att en löpare gömt sitt bälte där för att springa fram och tillbaka. Det är andra gången jag tar tillbaka något som är stulet, en gång i Malmö blev min cykelstulen. Såg då cykeln och tjuven någon vecka senare i en park. Där satt tjuven och drack öl med min special komponerade MTB. Vilket helge rån sa jag och tog tillbaka min cykel.

6e intervallen fick på 4.23

Sedan var det 400ingar som gick på 1,25 min typ.


För dem som inte tror det så gör jag faktiskt annat än tränar också läser Lev Tolstojs Anna Karenina vilket tar ganska mycket tid bland annat. Men när GI Tess behöver en modell och sminkdocka så ställer man så klart upp!

Så här har ni inte sett mig förr!

50-tals make-up!

Med svinrygg inför rödamattan!

1 kommentar: