Redo att se sanningen i vitögat?

Visst kan man ibland få för sig att man är relativt fit och vältränad. Liksom det finns två typer av simmare; de som kissar i våtdräkten och de som ljuger och säger att de inte kissar i våtdräkten så finns det två typer av träningsmänniskor; de som konstant jämförsig med andra och de som ljuger om att de inte jämför sig med andra.

Men skenet kan bedra, visst kanske du är fit jämfört med kollegan som käkar kanelbulle till lunch och får ett astmaanfall av att ta trappan. Men, för det finns ett men, det är inte dom du skall jämföra dig med (bara ibland vid dåliga dagar) du skall så klart jämföra dig med eliten, top och the pops så att säga.

I våras hade jag en armhävningsutmaning har på bloggen där tjejerna som var med alla nådde sina mål. Nu kommer en ny utmaning, är du redo att veta saningen?

Are you fit enough to join the Royal Marines?
(låter ju så mycket coolare på engelska)
Här är testet
Spring 2,4 km under 12,30min
Vila 1 min
Spring 2,4 km under 10,30min
Styrketest:
Armhävningar i 2 min (mål 60st)
2min vila
Sit-ups (hela) i 2 min (mål 80st)
2 min vila
Max pullups innan du tappar greppet (min 6 st)

Har jag testat?
Nej!
Ska jag testa?
Absolut!
Ska jag klara det?
Hell ye!

Testa och rapportera gärna hur det går, ingen tävling utan vi peppar varandra att bli "fit enough to join the Royal Marines"

Do you know why she could do it? Because no one told her she couldn’t.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar