Börjar jag bli lat eller klok?

Första veckan på träningslägret är avslutat, blev dock ett snopet avslut eftersom gårdagens planerade distanspass fick stryka på foten. Kan inte komma ihåg när jag senast hoppat ett planerat pass! Börjar jag blir lat... eller klok.

Veckan var tuff, mycket intervaller i högfart och dessutom styrketräning, simning och ett längre, snabbare och tuffare pass på rullskidor än någonsin. Inte nog med det så har jag dessutom tvingats vara social då jag har besök av en vän som annars är bosatt i Colombia. Hon hade dock förvanats om att det var träningsläger som gällade men såg ändå lite förvånad och trött ut när jag piskade upp henne ur sängen tidig lördagmorgon, hällde i henne frukost och två koppar kaffe innan det var dags för backintervaller. Vi är riktiga tävlingsmänniskor båda två och många gånger har vi kommit genomblöta i svett till föreläsningar i Malmö för att vi haft cykeltävling på vägen. Tror dock vi vuxit upp lite och nu mer stöttade varandra.

Blev 5km uppvärmning följt av löpskolning och sedan 2x10 250m backe, lätt jogg ner och sedan 2 min vila mellan setten. Farten skulle vara jämn och tuff. Gick riktigt bra, kunde utan problem hålla under 5.30 uppför den rätt branta backen utan att pulsen skenade iväg.
Min vänstra rumpa och nedredelen av ryggen beklagade sig dock en del under kvällen, fick till och med stå över en runda Boule!

Söndagmorgon kände jag mig som en överkörd katt! Allt från fotsulor till hårbotten gjorde ont! Inte blev man mindre sliten av att vara på Monstrets 1 års fest heller. Skulle dra ut på ett pass när jag kom hem, men det gick inte. Blev tapas och hemma gjord glass och en massa tjejhäng och hårflätande istället.

Ibland behöver man kanske ta ett steg tillbaka och ställa sig frågan: är detta passet som skulle gjort mig bättre? Igår gjorde jag det och fann att svaret var nej, detta är passet som skulle slitigt på dig. Nästa pass när du tagit en spontan vila är passet som kommer göra dig bättre!

Hur gör du? Alltid enligt plan eller frågar du dig själv ibland om det verkligen är passet som kommer göra dig bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar