Man ska inte begränsa sig till att bara ha roligt!

Läste ett bra citat igår, kommer inte ihåg vem det var som sagt det kan ha varit Ernst Billgren. "Man ska inte begränsa sig till att bara göra saker man tycker är roligt" var citatet i allafall. Tycker det var otroligt bra sagt, om man bara gör det man tycker är roligt så kommer man inte hitta nya saker som man kan lära sig tycka om och man kommer också hela tiden att ligga i sin bekvämlighetszon vilket jag tror är hämande för ens personliga utveckling. Tänk på det ni!


Uppladdningen inför gårdagenspass var bland det sämre. En dålig lunch på ett café uppe på Observatorielunden, en svin dyr sallad som knappt innehåll någon mat och dessutom fick min mage att reagera. Yoghurten på jobbet hade antagit en så konstig form och konsistens att inte ens lite honung skulle rädda det. Fick bli en sväng förbi Pressbyrån där urvalet av vettigt mellanmål inte var så stort fick bli en yoggi men inte vilken yoggi som helst utan en som var förpackad i en påse som gjorde att den påminnde om energigel. Helt okej smak dock och mycket smidig att äta.
Squeeze yoggi fick bli mitt mellis, okej i akutfall


Kvällens pass var 6km terräng följt av 6 st x45sek ryck i backe och 6km terräng hem. Körde ute i Sätrareservatet och denna gång undvek jag åksjuka genom att hålla mig på stigen. Gick bra faktiskt, rycken var snabba och tuffa, gav lite syra som jag faktiskt blev av med dirket när jag kom ut på planmark. Något konstigt hände dock...


Märkte hur folk snabbt flyttade på sig när jag kom, barnfamiljer nästan hoppade undan. Tänkte att jag måste sett galen ut, kanske såg jag ut som en skidåkare med snor i halva fejjan? Torkade mig på ärmen för säkerhetsskull. Hjälpte inte. Så såg jag ner på klockan som visade att jag låg i 4.30-fart i terrängen! När jag kom ut på asfalten igen gick benen så fort att jag knappt hann med. Var detta en engångs företeelse eller har det skett ett genombrott? Det vet jag inte men jag blev glad!


Sällan jag bjuder på en dagens outfit. Igår testkörde jag i mitt reafynd en tokrosa tröja från Adidas. Den konstiga posen på bilden beror inte bara på att jag inte är så grym på detta med bloggfoton utan för att jag försöker visa upp den grymma AC:n under armarna. Har också bra AC på andra partier där man svettas mycket; under brösten och på ryggen. Dessutom har den långa armar med sådanna tumhål som gör att man också kan åka rullskidor i den. Mycket bra.

Tokrosa tröja från Adidas med bra AC på rätt ställen köpt på rea på Stadium för 149:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar