Synliga resultat av träningen!

Helgen har verkligen varit fantastisk på många sätt särskilt för att det var sol och så varmt att till och med jag sprang i t-shirt.

På lördagen när ALLA andra var med i någon tävling, Kungsholmenrunt, Spring Cross eller Lidingö Ultra så hade jag en egen långrunda. Laddade kvällen innan med pizza och smågodis så det fanns energi i kroppen. Det blev en lång terrängrunda som gick genom Årsta, Hammarbybacken och ut i Nackareservatet och Hellasgården. Det är jätte fint där ute, varit mycket där men i lördags såg jag det med nya ögon- löpande ögon.

Sprang mesta del av passet till och med utan musik, lyssnade på fåglarna och försökte njuta av livet. Tittade på blommorna och uppskattade den gröna ängen.
I was running myself happy!


Det enda som störde fridfullheten var en man som plötsligt kom upp bakom mig och andades tungt, jag tror han ville ligga på rulle. Jag däremot ville inte ha sällskap så i den kuperade terrängen gjorde jag en lite fartökning men han hängde kvar, ökade lite till men gubb fan hängde på. Med närmare 18km löpning i benen fick jag speeda upp till 4-fart för att bli av med honom. Kändes som ett bra kvitto att jag kunde göra det och fortfarande kändes bra i kroppen.

Passet blev 26km och jämfört med helgen innan så gick det 10 min fortade alltså 2tim och 26 min.

Det som är bra med långa och långsamma pass är att man hinner fundera. Och under rundan så fick jag en aha-upplevelse. Ni vet Trasdockorna, barnprogrammet man tittade på när man var liten som var sjukt bra. Jag har alltid trott att de sjunger ”Atthjoo säger trasdockan…” men nu kom jag på att de sjunger ” Ach då säger trasdockan…” Det är ju en väsentlig skillnad!


Kom också på en annan sak som jag ska göra. Måste fundera lite mer på det innan ni får veta men det handlar om "Vägen mot att bli en löpare!

Passet gav mig också mycket synligt resultat, ett kvitto på att jag varit ute i skog och mark. Kvittor sitter kvar och har spritt sig ner i foten som är ett stort blåmärke, jag tror det kom till när jag snubblade på en sten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar