Ibland måste man unna sig lite mjölksyra

I går när kollegorna satt och bokade bio och restauranger inför kvällen för att vädret var så dåligt satt jag och funderade på var jag skulle köra kvällen intervallpass.

-Du ska väl inte springa ute i det här vädret? Sade kollegan
- Varför inte? Det finns nog mycket skit som sätter käppar i hjulen för en onödigt att göra vädret till ännu en sådan sak.

Var väl inte super pepp på att dra ut men, effektiv som man är låg kläderna redan framme så det var bara att dra på sig dem när man kom hem och sedan dra ut.
3km uppvärmning sedan 5x1000meter i kuperad terräng. Kör på en liten skogsstig som går rätt mycket upp och ner, det är bra för mina muskler tror jag.

Farten gick som sådan
1: 4:10 (dumt!)
2: 4:20
3: 4:40
4: 4:40
5: 4:50

Jag hade så mycket mjölksyra att det hade täckt kompisens I:s mjölkkonsumtion i 1 år framåt!

Lärdom. Inte gå ut så hårt försöka hålla 1000-ingarna på en nivå jag fixar att hålla jämt och kanske öka på slutet, men vafan jag blev ju trött. Ibland måste man unna sig lite mjölksyra. Men pulsen höll sig stabil kom knappt över 170. Så antingen håller jag på att bli sjuk eller så är mitt hjärta mycket bättre än mina odågor till benmuskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar