På stenålderspromenad

Tränar fötterna ute i det fria!


Retar mig lite på mig själv då jag har blivit en sådan där "det är alltid bäst att träna ute, så himla skönt att få frisk luft"- person.

Igår var det styrka på schemat och eftersom solen sken och jag (mot min vilja) blivit en utomhusperson så tänkte jag att jag kör styrka ute.


Det blev vad en Colting inspirerad stenålderspromenad/jogging. I mina 5-fingers joggade jag ca 3 km ner till ett litet skogsområde. Där klättrade jag upp för en liten klippa och ner igen. Joggade vidare och hoppade ibland upp och ner på bänkar och ibland över fallna träd. Kom till ett utegym och då körde jag:

Borsovhopp

Dips

Burpees

Mage

Axelpress ståendes på händer mot ett fotbollsmål

Knäböj med hopp

Körde tre varv 31-21-11.
Sedan lite övningar för höfter och vader. Kände mig nöjd och klättrade hem genom skogen. Ett fint pass men kanske inte det tyngsta jag gjord, försökte med chins men jag var för tung för trädgrenen som gick av...


Har jag lärt mig något?

Jo, gymma det gör man bäst på gymmet.


Nu mina vänner kommer ni inte höra så mycket av mig förrän på tisdag för jag åker nämligen till Portugal. Sambon tror att det är en skön dricka vin mitt på dagen resa men jag har googlat fram de bästa löprundorna.

Glöm inte!

Le medan du springer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar