Ni kan numera kalla mig blåsan

För ett tag sedan investerade jag ju i ett par rullskidor. Orsaken är ingen annan än att jag skall åka Vasaloppet, riktiga Vasaloppet alltså 2012. Anmälan är klar och betald. Min klubb är så klart Junosuando IK.

När jag anmält mig så sade min pappa
- Du måste du börja åka rullskidor så du får in lite teknik, vem vet ni kanske inte får någon snö.
- Nee, rullskidor det måste jag väl inte jag springer ju, svarade jag och gick sedan och köpte ett par rullskidor.

Första gångerna har jag åkt fram och tillbaka på en liten nya asfalterad plätt som är kanske 200m lång bakom mitt hem. I går vågade jag mig ner till cykelbanan vid stora vägen, det är en raksträcka som är kanske 800m och slutar i en brant nedförsbacke. Det slutar lite nedför i och för sig, men bara åt ena hållet åt andra hållet blir det en 800m lång uppförsbacke.

Hur som har jag börjat få in tekniken nu, stakar mest men från skjutet funkar med båda benen och igår blev det 6km fram och tillbaka på denna sträcka. På slutet hade jag bra teknik och körde om en och annan cyklist på uppförs sträckan.
Men liksom terränglöpning så är rullskidor farligt, resultatet av detta träningspass blev… Just det en blåsa.

Så ni kan numera kalla mig ”blåsan”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar