MVG i betyg

I fredags hade jag tid hos Pernilla på CarrierCarrier för att följa upp alla förändringar jag gjorde främst i min kost innan jul. Jag har verkligen gjort allt hon sade till punkt och pricka, förutom en hel del av mammas kakor under julen.

Vi började med att prata igenom hur allt funkade och hur jag kände mig. Jag har ju sagt det tidigare att min kropp känns annorlunda nu jämtemot hur jag kände mig i exempelvis november, jag har en annan spänst i kroppen och mina problem med magen har försvunnit. Man kan helt enkelt säga att jag mår bättre. Vecka 5 har ju just passerat utan att jag haft några tecken på att bli sjuk dessutom!

Det är lite svårt att förklara hur en behandling hos en kinesolog går till, men lite kort kan man säga att Pernilla läser av min kropp med hjälp av olika tekniker bland annat muskeltestning och utfirån det får hon fram områden att arbeta med.

Sist sade hon bland annat att jag behövde salttillskott och jag fick ett sådant tillskott och det är det enda jag slarvat med. Vilket hon märkte direkt när hon började testa. Jag fick fram olika saker jag jag behöver prioritera och rätta till med min kost men sedan fick vi också fram saker som Pernilla arbetade med osteopatiskt.

Så ser det ut när Pernilla jobbar...
En sak som jag verkligen lärt mig av Pernillla är hur olika saker man äter påverkar kroppen. Säg att kroppen är som en sås, kanske en beanisesås, du skulle aldrig få för dig att blanda ihop vissa saker i en sås eftersom det skulle få den att skära sig. Det är samma sak i kroppen om du blandar vissa produkter så skär det sig i kroppen. Medan andra saker är bra att blanda eftersom det förhöjer varandra. Jag har alltid tagit olika former av kosttillskott och det enda jag egentligen varit noga med är att min Omega 3 inte ska komma från Marocko. Men sedan jag började hos Pernilla så kör jag bara med Friwaysprodukter, det är naturligt hela vägen och dessutom är det olika substanserna i preparaten testade så att de inte skär sig med varandra.

Så om du vill testa Friways produkter beställ dem härifrån och ange annakutar när du bestället så får du lite rabatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar