Yoga på dubbla semlor kräver sin yoggi

Simma- semla- semla- yoga. Ganska så såg gårdagen ut. Började i bassängen kl 06.30 för ett 45 min simpass, även detta med fokus på teknik och armtag. Har fortfarande lite svårt med högerarmen särskilt i fart 1 och 2, alltså när jag simmar långsamt. Funderar på om lösningen ska vara att inte simma långsamt kanske...

På väg till kontoret köpte jag med mig semlor och bjöd på, så klart kunde jag inte motstå och åt en själv. Efter jobbet och innan yogan hade jag klämt in en date med tjejerna och så klart så åt vi semlor. Vad tänkte jag med? Sen bar det iväg på yogan och jag mådde som jag nog förtjänade. Innan yoga passet var över hade jag nog fått i mig 4 semlor...

Kroppen var helt ut gängor, jag blev först inte varm av solhälsningarna sedan orkade jag knappt göra vissa positioner, jag hade ingen balans och klarade inte ens min favorit position kråkan.
Under avslappningen efter passet skulle vi tacka alla dem i vårt liv som lärt oss en läxa, jag tackade dagens två semlor för att det lärt mig att man inte ska göra yoga på två semlor.

Mår faktiskt fortfarande lite dåligt, hoppas magen hinner lugna sig innan kvällen spinning!
Dagens första semla, en av dem alltså

1 kommentar:

  1. Jag skulle äta semla från mitt jobb hade jag tänkt men de tog slut fort som attans våra fina och goda surdegssemlor med raw mandelmassa, får helt enkelt äta semla en annan dag! Snopet men vi kommer ha dem ända till mars så jag hinner :)

    Åh kul med spinning ikväll! Önskar jag vore frisk nog. Imorn var det tänkt att jag skulle ha två spinnpass men nu får jag nog vara klokare än vad jag brukar vara och köra vila imorgon och hoppas kunna köra igång med träning till helgen, segt med förkylning.

    Cykla och nöt lite sadel åt mig ikväll! :)

    SvaraRadera