Mycket är man som simmare men..

Inte snygg…
Söndagar är en dagens dubbel, simning och rehab.
Som sagt fokuserar jag mest på teknik just nu och börjat bygga mer uthållighet, farten får komma sen. Hur jag än gör så behöver jag ju inte vara snabb före sommaren.

Dagens pass:
8x50m (25 lätt + 25 ökande tempo) Vila 15s
6x50 (25 teknik+ 25 sim) Vila 15s
200m  fart 2
6x50 (25 teknik + 25sim) Vila 15 s
400 m fart 2
6x50 kicks. Vila 30 sek (körde vanliga benspark och sidospark)
100m avbad med finger dopp.

Teknik övningarna var catch-up och enarms sim samt några vändor med knuten näve. När man sedan kör 25 sim så gäller det att hålla kvar den tekniken man just fått in på teknikövningen.

Att sätta ihop bra simpass är inte lätt, det är mycket att lära innan man fått ordning på det. Men jag lovar att det är värt att köra strukturerat och fundera på syftet med passet precis som med all annna träning.

Nästa vecka är det vilovecka, det känns i min kropp att det börjar bli dags att dra ner igen!

1 kommentar:

  1. Simsnygging där! :)

    Jag ska försöka nöta mer teknikövningar när jag simmar själv. Det är så himla svårt, men skam den som ger sig! :) Farten får komma närmare sommaren!! Hade varit skoj att simma open water tillsammans! :)

    SvaraRadera