Jag älskar när min hud luktar klor!

Dagen startade med morgonsimning, det var så länge sedan jag simmade på morgonen att jag nästan var lite nervös i går kväll. Morgon simning är liksom ett mått på seriositet, du som drar dig upp i mörkret för att göra ditt pass medan andra ligger kvar med kinden klistrad mot kudden. Man har liksom lite mer vilja än alla andra. Jag tror detta även gäller för damerna med blommiga badmössor som fin simmar med papiljotter i håret.

Det var fullt av triathleter  i bassängen, man ser vilka som är triathleter både när det gäller löpning och simning, säkert cykling också. Om inte annat så är det ju väldigt förtjusta i att bära sina Ö till Ö eller olika varianter av Ironman badmössor. Nog raljerat över dem…

Under simningen just nu försöker jag fokusera på teknik och på fartkontroll. Jag har bra teknik när jag simmar i fart 3-4 alltså snabbare medan jag har svårt att bibehålla samma teknik när jag simmar långsammare, jag vet inte varför. Kanske har något med att göra att jag är starkare när jag simmar snabbt, alltså spänner kroppen på ett bättre sätt och får ett bättre vattenläge.
 
Dagenspass fokus jämnfart särskilt på 10x15

 
Ikväll är det dags för yoga, förra veckan hade vi fokus på lite akrobatik, alltså lite svårare positioner och genomhopp. Ja, det var mitt önskemål. Jag hoppas vi ska fokusera på höft öppnare i dag, det hade jag behövt!

2 kommentarer:

  1. Härligt med morgonsim, jag älskar att få vakna där och även jag älskar min ironman mössa ;)

    Hoppas yogan blir bra ikväll!

    SvaraRadera