Vecka 5

Jag är nu i 5:e veckan. Det är spännande, ska allt jag gjort och allt jag ändrat ha gett resultat eller kommer jag bli sjuk under veckans gång?

Under de senaste 18 månaderna har jag blivit sjuk på pricken var 5:e vecka, utom under sommaren. Ni som följt bloggen vet att jag under hösten tagit tag i dessa problem och i mina skade problem.
Jag har bland annat tagit hjälp av Pernilla för att få ordning på kosten och på hälsan i allmänhet. Eftersom jag också haft mycket skador så bestämde jag mig för att under hösten dra ner på träningen till hälften som ett sätt att ge kroppen en chans att återhämta sig.

Nu är det alltså 5 veckor sedan jag sist var sjuk och jag väntar spänt på vad som ska hända. En liten del av mig undrar också om jag undermedvetet kan framkalla förkylning bara för att jag vet att det är vecka 5. Därför försöker jag tänka att det är vecka 4...

Jag har kunnat träna på riktigt bra under dessa 5 veckor. Vecka 1 tränade jag 7 timmar och vecka 4 7.45 min, majoriteten har varit rehabträning. Jag har två vilodagar i veckan och denna vecka 5 är en vilovecka då jag kommer ha 3 vilodagar.

Jag har smugit igång med konditionsträningen och i simningen har jag ökat med ca 5 min per pass och jag har också inför ett 45min konditionspass i veckan. Smugit igång helt enkelt.

Förra veckan fick jag ta mina första löpsteg sen Lidingöloppet, 2km. Det har känts bra så även där har jag ökat lite i tid och igår sprang jag 20min. Nästa vecka om allt känns bra kommer jag springa 23 min, 2 gånger i veckan. Det känns inte att springa trots de nyupptäckta cystorna i knäet.

I morgon ska jag igen träffa Pernilla för att utvärdera dessa veckor.
Så ser det ut i kalendern...

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna att du håller dig frisk! Jag tror att din kropp är galet nöjd nu när den fått återhämta sig och fått en ordentlig chans att bygga upp sig igen. Du är grym och har en otrolig glöd! Snart kommer du springa de där långa löppassen!

    Hoppas det går bra hos Pernilla idag!

    SvaraRadera