Veckan körde igång med en smäll

Alla har vi ju varit med om att veckan rivstartar, denna vecka smällstartade för mig. Låg och sov som törnrosa när jag slits upp av en kraftig, kraftig smäll. Sambon var väldigt seg så jag fick i princip knuffa honom ur sängen innan han reagerade. Var livrädd att det var köket som rasade ner, vi renoverade det när vi flyttade in. Men det var det inte, det var vår bokhylla som åkt i golvet. Med alla böcker på.

Klockan 04.00 var det bara att ställa sig och skruva ner det som satt kvar i väggen, tack och lov gick inget sönder. Men det är böcker och annat över hela golvet. Tillbaka i sängen igen klockan 04:45 och 30 minuter senare ringde klockan, eller snarare kvittrade klockan. Har en Wake-Up light.

Då var det upp igen. På med kläderna och ta t-banan till stan. Idag stod intervaller på schemat, första gången sedan ryggskotten. Det var långa intervaller 5x4min med 1 min vila emellan och farten strax under milfarten. Lämnade ombyte på Sats Regeringsgatan och drog iväg till ett isfritt ställe jag utsett på Kungsholmen. Säger inte var för jag vill inte ha sällskap!

Har bara en sak att säga om det- Det var jobbigt. Inte bara för att det var jobbigt att springa utan också för att det är omöjligt att fuska med min nya pulsklocka, den jäveln har koll på allt och så vet jag inte hur man får den att sluta tjuta förutom att öka farten.

På lunchen tog jag en vända till Alewalds för att göra ett sista försök med att köpa skidor. Men det lyckades inte nu heller, finns inte så mycket kvar för min gedigna kroppsbyggnad så jag väntar till hösten. Istället kan jag köpa nya löparskor, kanske på söndag eftersom jag fyller år på lördag och du kanske man får något litet bidrar, vem vet.

Under min promenad tillbaka till jobbet så mötte jag först två killar, varav den ena säger:
- Shit alltså jag är så glad idag. Riktigt härligt.

Cirka 2 minuter senare möter jag två kvinnor varav den ena säger.
- Jo, det är väl okej. Men idag är det en sådan där dag att jag bara vill gråta har liksom med en klump i halsen.

Så olika kan en måndag förmiddag vara. Hur var din måndag?

Tänkte passa på att dela med mig av ett tips också. Det är ju himla störigt med nycklar som skramlar när man springer så jag brukar sätta ihop dem så här, då slipper man allt skrammel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar