På löpet i Götet

Fredag till söndags vistades jag i Göteborg inte för att roa mig utan för att arbeta på TUR-mässan. Det är ganska jobbig då det innebär att man skall stå upp, babbla och vara över social från 9 på morgonen till kl 18.

Innan jag åkte tänkte jag att det är bäst att jag piggar upp mig lite så jag var och köpte nya skor. Jag pronerar extremt mycket, springer i ett par Adidas salvation och har dessutom inlägg i. Dessa skor är tunga, de har så mycket häl att det nästan är klack, men jag kan springa utan att ha ont i höften. Men så var jag ju sugen på ett par snabba skor, dessutom har jag insett att riktiga löpare har flera olika par löparskor.

På Runner Store fick jag hjälp av E och vi hittade ett par Asics Gel DS trainer, lätta som löv, tunna och sitter som en strumpa på foten, dessutom härligt blåa. De med mina inlägg i så kom vi överens om att de funkade att köra mina intervallpass i och kanske någon 10 eller 21km tävling. Kände mig också som en löpare när jag faktiskt kunde ange vilka skor jag hade hemma och vilka jag haft tidigare och säga att jag letade efter något till mina intervallpass.


Så till Göteborg.
Göteborg är annorlunda än Stockholm, människor går sakta i Göteborg, människor står hur som haver i rulltrappan. Ingen ordning alls. Mina nya skor bestämde jag mig dock för att testa på löpbandet på Sats Kompassen. Det gick bra 5x4min i bra fart trots att jag vid detta laget varit vaken 14 timmar och stått upp 10 av dem.

Lördagsmorgonen passade jag på att se Göteborg i soluppgång, vid 06 smög jag ut. Hade fått tips om en runda men den verkade inte vara mer än 3 km så tänkte jag att de vore kul att se Göteborg lite. Sprang förbi Ullevi, om det var Nya, Gamla eller Nya Gamla vet jag inte, Scandinavium, Svenska mässan, förbi de där fotbollsplanerna där man spelar fotboll på Gothia Cup. Genom stan ut till Göteborgs London Eye, längst vattnet och runt lite.

En fin 9 km runda där jag för första gången sprang utan långkalsonger och dessutom sprang jag utan musik. Hade med den men så blev det inte att jag använda den, ska jag nog testa fler gånger, var skönt. Gick hyfsat fort också, undra om det var nya skorna?

Sen var det bara att åka och ställa sig på mässan igen i 9 timmar.

Nu sitter jag och är lite små arg, inte bara för att det är snö ute utan för att min nya Pulsklocka Garmin FR 210 blivit knäpp och raderat min träningsdata när jag skulle föra över det. Löpbandspasset kunde den föra över men inte det andra, fan ibland blir man så arg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar