Supermennsker!

Då var skid-VM över för denna gång, alltså måste man jobba hela arbetsdagen då det inte kommer några naturliga långpauser längre.

Det som varit kul med VM är supermennesker, även om det tråkigt nog varit norrmän. Jag gillar supermennsker, för att det är helt oövervinneliga. Jag tror världen behöver det, eller jag behöver det. Någon som är så bra, inte bara det utan bäst att ingen ror på personen. Därför blev jag lite besviken när Johaug vann över supermennskan Marit Björgen. Skönt att Northug vann ändå, så jag fick behålla i alla fall en supermennska. Missförstå mig inte, visst är det super när Kalla och Hellener vinner och det hade varit bättre om de varit supermennsker men det är de inte- än…

Andra tycks gilla när underdogs vinner eftersom det ger en känsla av att allt är möjligt eller vad det nu kan vara. Jag tycker att supermennsker, eller övermänniskor är mer motiverande. Dessa har satsat allt och… kan inte riktigt sätta ord på det själv så jag lånar lite från Sverker Sörlin och Skidbloggen

”Northugs storhet är mångsidig, han behärskar allt. Men bakom ”allt” ligger de tusentals timmarna på myrarna i Tröndelag. Sedan är det huvudet. Han har koll på allt och alla.”

Vi tar en titt på Marit Björgen bara för att…
Min träning då.
Denna vecka har jag ledordet Tålamod
Detta veckan då jag skall försöka återgå till det normala, eller normalt blir det inte för mycket i min träning har blivit gör om gör rätt. Så här kommer denna vecka att se ut, hoppas jag. Med reservation för att jag måste ändra något och ha tålamod.

Måndag: Backträning
Tisdag: Aktiv vila –Yoga (07:00-7:55 på Sats Stureplan om nån vill med)
Onsdag: (Morgon) Distanspass 60 min (Kväll) Styrka överkropp
Torsdag: Test 10 km
Fredag: Styrka ben
Lördag: Löpskola + Distans 75min
Söndag: Vila

Beroende på lite kanske Distanspassen flyttas till söndagen får se hur det känns. Lite annat spännande inplanerat denna vecka…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar