Rehabpasset, tydligen behöver löpare inte lyfta över 120kg i marklyft

Idag nästan exakt 14 dagar efter det där ryggskotten så klarade jag att springa 10 km, eller springa och springa var väl mer en jogg. Eftersom det var på löpband så blev det blankt 52min. Inte ljusets hastighet men det viktiga var att jag inte fick ont.

Enligt tidigare plan så skulle jag vilat idag, jag vet. MEN i morgon ska jag ju till Accessrehab och jag har fått order om att inte träna de dagarna jag får behandling, alltså är det vilodag i morgon.

Jag tycker att träning skall vara jobbigt på gränsen till outhärdligt jag vill känna att jag tagit ut mig när jag är klar. Detta är ett problem och något jag måste omvärdera. När det gäller löpningen så har det medfört att jag hamnat i löpningens svarta fälla, det vill säga att alla passen blir lika hårda. Vilket inte ger ultimat återhämtning och således gör mig mer skade benägen. Men än värre det ger tydligen inte maximal träningseffekt heller. Detsamma gäller styrkepassen, lasta på och öka är min melodi.

Någon dag sedan fick jag frågan
- Anna om du vill bli löpare varför behöver du då lyfta över 120kg i marklyft?
- Ja, kanske om det står en stor löpare i vägen?

Tydligen inte rätt svar.

Så igår körde jag mitt eget Prehab/ rehabpass . Så här ser det ut. Försöker köra på utan pauser.

50 chins (inte på raken och sista 25 med hjälp)
100 armhävningar uppdelat på 3 set.
Högrodd med rep
Biceps lutad mot vägg. Inget svängande på ryggen, löpare behöver inte biceps kanske men man är ju lite fåfäng.
100 dips, uppdelat på 3 set
Ryggresning på boll
Plankan med armarna på bollen 3xmax.
Köttbullen

Så här vill jag känna mig efter passen!
Bilden är efter Multisport tävlingen STAR 2010. Resultatet är preskriberat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar