Känslostorm

Jag är inte den som brister ut i känslostormar, om man inte räcknar med ilska, annars är jag lugnt och harmonisk... I går däremot blev jag lyrisk. Solensken, jag hade på min Orca S4 och simmade i Eriksdalsbadets ute bassäng. På scemat stod långpass med mycket teknik.

Körde bensparkar, catch-up, med dolme och så en special övning jag fått från Josefin för att få ordning på avståndet mellan mina armar.
Sedan följde en serie med långa intervaller 500-400-300-200-100m. Vila 30 sek i mellan och varje intervall ska kännas lika hård, alltså öka farten för varje intervall. Gick grymt bra, hade sådant driv och flyt. Ville knappt gå upp men när det kom fler och fler grodmän så blev det trångt så du gav jag mig och behöll den fina känslan!

En annan sak jag märkt är vilken respekt man får i klädd sin våtdräkt, folk tror tydligen att man är proffs och något som underlättar är att alla dessa Stockholm triathlon snubbar tror man är en av dem så man blir inte prejad och överkörd. Istället hälsar glatt på en och till och  med ber en starta före för att man ser snabb ut..
Afterswim!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar