Förkylningen- Anna: 1-0

Ligger i soffan i underställsbyxor och tjocksockar, känns som jag är på skidsemester.
Det värsta onda i halsen och örat har faktiskt släppt, det släppte samtidigt som det kom något rikgtigt äkligt ur min näsa... Mer info än ni ville ha men man får inte alltid vad man vill ha.

Jag dricker sjukt mycket vatten, sköjer halsen och näsan med saltvatten, dricker te och knarkar nässpray. Då och då ber jag till Gud, Allah och alla andra som kan tänkas lyssna.
Men jag har inte gett upp, skam den som ger sig. Jag tänker cykla, att inte starta skulle ju innebära att jag åkt Vasaloppet i onödan så...

Har lämnat in Scotty hos cykeldoktorn, de skulle kolla igenom honom ordentligt så åtminstonde han är fit for fight på lördag. Försöker tänka att det är på lördag och inte på fredag det är, blir lättare så.

Suttit och läst massa berättelser från Vättern, vissa verkar ha upplevt det som något fruktansvärt medan andra verkar ha tyckt att det är underbart.
Himmel eller helvete?

Har också kollat vad folk rekommenderar för mat strategi under loppet. 13.5 mil cyklade jag ju på hallonsaft och en smörgås. Vad behövs då för det dubbla + lite till?
Någon som har några förslag på hur jag ska lägga upp det?
Kommer varken bli havregrynsgröt i Jönköping eller Lasagne i Hjo av den anledningen att jag blir dålig i magen av båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar