Ingen kolhydratsladdning

Det är nära nu...
Många som ska köra Vättern har nog börjat kolhydratsladda. Jag tror inte på det, loppet är alldelens för långt för att det ska ha någon verkan att proppa i sig pasta tills det står ut över öronen. Men som jag alltid säger så är placeboeffekten den enda sanna effekten så om man tror på det man gör så är det lika att göra det.Själv har matlusten precis kommit tillbaka, vilket är ett bra tecken på att jag börjar bli frisk.

Scotty har varit hos cykeldoktorn och är ny servad och åtskruvad. Han har fått en massa nya tillbehör också, eftersom jag startar mitt i natten så ska jag har: Lyse fram och bak, reflexer fram och bak samt reflexer på hjulen. Ser ut som ett helt tivoli påväg - säkerheten före allt.

Dessutom råkade jag köpa en cykeldator som jag inte vet hur den funkar men ska testa den runt kvarteret senare idag. Sist men inte minst så köpte jag en CO2 pump, det var inte helt lätt att få den att funka och tillslut så pumpade den hej vilt så den måste jag byta idag.

Vad det gäller ätbart så kommer jag ha en flaska med hallonsaft, det kör jag alltid långpass på. Sedan lite Geisha (choklad) i fikan för när livet känns hopplöst. Utöverdet så har jag med gel och liquids eftersom min mage inte klarar den sportdryck som brukar serveras. Kommer troligen också ha med någon annat som en hamburgerköttsmacka kanske. Mest för säkerhets skull. Men jag vet också att det finns massor av bullar och saltgurkor och blåbärssoppa att äta i depåerna. 

Gällande depåstoppen så kommer jag stanna när det behövs men om möjligt undvika Jönköping och Hjo för att jag hört att det är kaos där.
Här har vi kartan med alla depåer... SEE YOU IN MOTALA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar