Cykelstatistik

Snart är det dags för den långa cykelturen. Hade som mål att ha cyklat mellan 75-100mil innan starten. Så klart var 100mil målet och 75 skamgränsen. Det såg faktiskt riktigt lovande att jag skulle nå 100mil när jag räknade ihop min statistik igår så blev det 86,7mil så jag nådde inte målet men hamnade en bit från skamgränsen också. Ett av passen har dessutom blivit på 13,5 mil vilket nästan är halvvättern och det överlevde jag ju så på ett sätt är jag hoppfull.
Alla cykelpass antecknade

Men så vaknade jag i natt med förskräckligt ont i örat och i halsen. Kan knappt svälja och sitter och plågar i mig vatten samtidigt som jag är döv på höger öra! Ska till doktorn kl 14 och hoppas att det kan göra något iallafall, försäker tänka att det är länge kvar. Är ändå 4 dagar kvar tills det är dags.

Men trots att jag försöker tänka positivt så känner jag mig ledsen och förtvivlad och ångesten inför att fästa den där nummerlappen på bröstet på fredagnatt har redan infunnit sig. Jag kommer att cykla även med ont i halsen och örat, skulle aldrig rekommendera någon annan att göra det men jag kommer göra det. Får väl komma i mål samtidigt som Lappen om det är så.

Lappen en riktig Vätternveteran som cyklar för att det är KUL!


1 kommentar:

  1. Åh nej fy vad trist :(

    Håller tummarna att du piggnar till och blir så kry att du kan cykla till helgen!

    SvaraRadera