135km Northugstil...

Dåligt skrivande på det senaste, men detta är en träningsblogg och jag har varit sjuk men nu är jag tillbaka på spåret.

Tog ledigt i fredags, en lyx man får unna sig ibland. Som ni läst så skulle jag cykla med brorsan och Peter. Mötte upp Peter och vi drog ut mot brorsan på Värmdö. var ju lovat att jag inte skulle behöva dra en meter och det behövde jag inte. Ibland gick det fort ibland kändes det okej. Fick en hel del tekniktips av dessa vana cyklister. Fick öva på att ligga på rulle, skönt på ett sätt men jag är mer Hellner än Northug, alltså jag gillar att sätta farten. Därför är det ju bra att köra med sånt här folk där jag inte får en chans att göra just det.

Mitt tidigare distans rekord 89km var på 4tim nu passerades 90km på 3.30.och jag var fortfarande med. Totalt blev det 135km på 4.40. Snittfart på drygt 30km. Jag hade kul nästan hela tiden.

Några saker slog mig.
- Idrott är orättvist, den sämsta får alltid kämpa mest och vila minst.
- Jag orkar mer än jag tror
- Kommer köra MItt eget race på Vättern
- Jag har en mentalstrategi för rundan

 Kroppen mådde bra idag dessutom så det blev lite simning och kompishäng på kvällen. Nu är det inga tvång men är vädret och jag på G blir det en långtur i morgon...

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är på gång igen! Bra fart!
    Vättern kommer gå superbra för dig med din vilja!

    SvaraRadera